HTML

MarkeTingel

Újdonságok, érdekességek vagy egyszerűen csak tanulságos történetek a marketing világából. Egy kicsi mindenből, marketing, új termékek bevezetése, hírek, és pszichológia. Mindenkinek...

A cikkeken licenc van

Creative Commons Licenc

2009.08.14. 14:00 Hyblae

Marketingfogások érzékelése VI. rész

Érzékszerveinkről röviden, de kicsit pszichológiásan


A legfontosabb funkciónk a látás. Melyen keresztül érzékeljük a tárgyak színét, anyagát, formáját, mélységét, és egyéb felületei sajátosságait. Azoknak az ingereknek az érzékelésére, amelyek nincsenek a látóterünkben a legalkalmasabb a hallás, mivel a hanginger a tér minden irányában terjed, és az anyagon is áthatol, viszont nagyon keveset árul el a térbeni elhelyezkedésükről. Az ízlelés és a szaglás között pedig szoros kapocs fedezhető fel. Az íz érzékelés a táplálék felvételnél az „utolsó ellenőrző” tényező, ami a szaglással lényegesen befolyásolható. Fontos hogy reflex-szerv is, az emésztéshez szükséges nedvkiválasztást szabályozza. A bőrérzékeléshez négyféle érzékelés tartozik: a tapintás, a hideg-, a meleg- és a fájdalomérzékelés. Általa érzékeljük az anyagok halmazállapotát, szilárdságát, felületi és alaki sajátosságait, rossz látási viszonyok között megfelelően egészít ki a hallást.


Észlelési funkcióink a mozgási, a szervi, az idő-, és az egyensúlyi észlelés. A szervi észlelés belső szerveink, vegetatív funkcióink haladását, az időviszonyok alakulását jelzi. A legszubjektívebb jelenség egyébként az időélmény, minden egyén sajátosan érzékeli a múlását, ráadásul a rossz lelkiállapot nyújthatja, a jókedv és vidámság megrövidítheti. Az egyensúlyi észlelés a test, helyzetének eltéréseit jelzi. Ezek eredményeképpen érzetek, illetve észleletek keletkeznek tudatunkban. Az érzetek pontosabban, egy külső tulajdonságokról bennünk megmaradó képek, az észlelet pedig egy tudattartalom, a jelenségről, személyről keletkezett tudati képmás. Mindkettő olyan képszerű emlék lesz, amely bármikor felidézhető, „lelki szemeink” elé idézhető.


A tudat a reflexióban megjelenő élmények összessége. A külvilág hatására bennünk keletkező képek, a képzetek, a fizika törvényszerűségei szerint kapcsolódnak össze. Ez az összekapcsolódási folyamat az asszociáció, vagyis a képzettársítás.
 

Elkezdem olvasni az elejétől...                                                             Következőhöz

Szólj hozzá!

Címkék: marketing vélemény észlelés folyamat tanulmány pszichológia érzékelés érzék szakasz


A bejegyzés trackback címe:

https://marketingel.blog.hu/api/trackback/id/tr661306848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása