A piacon lévők 78%-a érzi úgy, hogy az elmúlt két évben csökkenő tendenciát mutattak a TV reklámkok.
Jelentette ki az a kutatás amit a Association of National Advertisers (ANA)/Forrester készített a tradicionális reklámok megítéléséről. A felmérésből az is kiderült, hogy a cégek olyan alternatív megoldások után keresnek melyek kitöltik a tv szpottok után maradt űrt.
A felmérés 133 nemzetközi reklámozó véleményét kérdezte meg a lehetőségekről, az új technológiákról (mint a Digitáli Videó Felvevő - DVR technológia) , és a reklám budge alakulásáról.
Néhány kulcs következtetés, amire rávilágítottak:
- ► a reklámmal dolgozók majdnem 70%-a gondolta úgy, hogy a DVR technológia meg fogja semmisíteni a tradícionális 30 másodperces reklámokat
- ► pár éven belül több mint 30 millió háztartást el fog érni a DVR, ezért a megkérdezettek 60%-a kevesebbet fog költeni a hagyományos reklámokra, és egynegyedük 25%-al is csökkentené az erre szánt keretet
- ► 8%-uk gondolta úgy, hogy a web irányba fogják a lecsípett pénzeket elkölteni, és 68%-uk keres majd új megoldásokat
- ► a régi reklámok helyett a pénzt inkább költik majd márkázott TV műdorokra (61%); TV műsor szponzorálására (55%); interaktív reklámra a műsoridő alatt (48%); online videó reklámokra (45%); és product placementre (44%)
- ► 95% ért egyet abban, hogy a TV társaságoknak kell megteremteni azokat a csatornákat, lehetőségeket amelyekkel fenntartható a reklámozás színvonala.
Ennek ellenében Magyarország még mindig a hagyományos reklámjain gubbaszt és majd nagyon meg fog lepődni, ha a lakosság majd áttekeri őket. Ideje lenne mindenkinek a reklámtortáját kicsit átgondolni.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.