HTML

MarkeTingel

Újdonságok, érdekességek vagy egyszerűen csak tanulságos történetek a marketing világából. Egy kicsi mindenből, marketing, új termékek bevezetése, hírek, és pszichológia. Mindenkinek...

A cikkeken licenc van

Creative Commons Licenc

2009.08.06. 08:00 Hyblae

Marketingfogások érzékelése III. rész

Az érzéki szakaszban (2.)

 Az ingereket közvetlenül az érzékszervek fogják fel, és két csoportja képezhető. Az első csoport, a külvilágból érkező jelzések befogadására alkalmasak, a második a szervezet belsejéből érkező ingerek felfogására szolgál. Mindegyik egy-egy meghatározott ingerféleség felfogására alakult ki.
 
Ennek a megértési mechanizmusa a következő: a környezeti energiát hordózó inger ingerületté alakul át, majd idegpályákon keresztül jut el a kérgi központba, ahol tudatosul a hatás, és értelmezést nyer. Az emberi érzékelésnek vannak alsó és felső küszöbei, amelyeket, átlépő ingereket az ember önmagában már nem képes felfogni. Az érzékenységnek az a változását, amelynek során érzékszerveink alkalmazkodnak a rájuk ható ingerek megszokottól eltérő intenzitásához, adaptációnak nevezzük.
 
Tudat alatti észlelés: A szelektív észlelési mechanizmusok aktív elkötelezettséget és gondolkodást kívánnak a fogyasztóktól. A tudat alatti észlelés témája évek óta foglalkoztatja az elméleti marketingszakembereket. Az érvelés szerint a marketingesek burkolt, tudatküszöb alatti üzeneteket rejtenek el a reklámokban vagy a csomagoláson. A fogyasztókban ezen üzenetek jelenléte nem tudatosul, mégis hatnak magatartásukra.

Elkezdem az elejétől...                                                                       Köveztkezőhöz

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: marketing vélemény észlelés folyamat tanulmány pszichológia érzékelés érzék szakasz


A bejegyzés trackback címe:

https://marketingel.blog.hu/api/trackback/id/tr851289301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása