Márkát építeni és megfeleően menedzselni kész tudomány. A márka személyiségét definiálni még a könnyebbik feladat. Ezen felül viszont, megtalálni az eblématikus megtestesítőjét a tulajdonságoknak, a marketing lehetőségeken belül már egy bonyolultabb folyamat.Az idő múlásán felül, a márka életre kel saját maga, hogyha megfelően van támogatva és gonoskodóan kézenfogva. Egy ikonikus márka értéke megjelenése mindig konzisztens az időben. Akár az ügyfél nézi a TV szpottot, vagy a fogyasztó lát egy hirdető táblát, nyomtatott kampányt egy újságban, fontos hogy minden érintkezési felületen mély benyomást tudjunk kelteni. Annak érdekében, hogy igazi legendává váljon, a vállalatnak egy magasabb szintű támogatására van szükség, hogy vigyázzon az egészségére és hosszú életet biztosítson neki. Minél többen szánnak időt a márka felépítésére a felső vezetésben, annál gyorsabban fog ikonná válni. Target, Nike, Coca Cola jó példák az erős karakteres márkákra. Ezeknek a gondozói, vagy ha úgy tetszik ápolói mindig szándékosan ugyanarra az összhatásra összpontosítanak, mindig amikor bármelyik vásárló kapcsolatba kerül a cég alkalmazottaival, a webhellyel vagy magával a termékkel. Tudják, hogy kell viselkednie a személyzetnek, milyen érzést kell hogy átadjanak az üzletekben, illetve hogy a központi vezetőség minden tagjának hogy kell tükröznie a márkát. Amikor a menedzserek rossz döntéseket hoznak az ügyfelekkel való tapasztalatok alapján, és óvatlanok lesznek a termékelhelyezéskor az üzletek légkörének kialakításával, vagy amikor utólagos változtatásokat kell alkalmazni, az elértéktelenedés gyorsan megtörténhet. Erre sok nagy márkát lehet példaként hozni, mint pl. a K-Mart. Szerencsére egy igazán erős márka mindig talpra tud állni, bár lehet, hogy nagyon költséges és néha fájdalmas is. A gondos tervezés, pontos kivitelezés és tartós fegyelem segít elkerülni ezeket a hibákat.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.